Kina Kina Kina

Posted: februar 20, 2011 in Uncategorized

Så jeg sidder her klokken halv tre om natten, det er idag jeg skal afsted. Jeg har længe overvejet at starte en blog op, fordi jeg jo skriver i min fritid og det kunne være en god mulighed for at kommunikere mine oplevelser i Kina til min omgangskreds. Blogspot er min gamle bloggingside og er ganske meget lettere at bruge end den her, men den er blokeret nede i Kina, og jeg vælger derfor den komplicerede, men ikke blokerede side. Mmh, det lyder ret nice, når man siger det højt. Komplicerede, ikke blokerede.

Jeg blev lige færdig med at pakke for et par timer siden. Jeg er ikke helt tilfreds. Jeg har husket alt på min liste, men… tror for det første, jeg har pakket for meget tøj. Og nu ved jeg ikke, hvilke bøger, jeg vil have med.

Min lørdag var også ret hektisk. Blev klippet IGEN, fordi jeg endelig erkendte, at frisøren havde ødelagt mit hår første gang. Så var jeg i telia-butik, fordi telia havde lavet rod i mit abonnement, så jeg måtte skifte det, IGEN… Og så skulle jeg forbi fona, fordi jeg ikke havde fået et kabel til opladning af mit kamera.

Men nu er jeg smuk, så er ret tilfreds. Selvom de to andre ting nok var mere vigtige, var det selvfølgelig mit hår, der gik mig mest på. Det er utrolig vigtigt for mig at give et godt førstehåndsindtryk, så kunne ikke rigtig overskue tanken om, at mit udseende skulle være imod mig. Det er svært nok for mig at virke charmerende i forvejen.

Jeg er ikke forfængelig som sådan. Jeg mener bare, at man via sit udseende sender et signal til omverdenen om, hvad man ønsker, de skal tænke om en. Er du ligeglad med dit ydre, siger du også, at du er ligeglad med, hvad andre tænker om dit ydre, deraf, at du er ligeglad med, hvad andre tænker og i sidste ende, at du er ligeglad med andre. Det virker måske en smule overdrevet, men hvis du virker åben via dit udseende, er det så meget lettere for folk at komme i kontakt med dig.

Jeg har forsøgt så vidt som muligt bare at bevare et åbent sind om, hvad der vil ske derovre. Jeg har på nuværende tidspunkt ikke rigtig nogen anelse om, hvad der skal ske. Men jeg har i det mindste de otte andre fra holdet.

(Jeg ved godt, at jeg skal undervise og den slags, men altså XD)

Nåh, men nu rabler jeg bare, fordi jeg er nervøs. Jeg vil prøve at komme med flere detaljer, når jeg først er installeret derovre. Og rent faktisk opdatere.

Skriv en kommentar